Porady

W zakładce nazwanej „porady” znajdziesz właśnie to – porady odnośnie organizacji twoich inicjatyw! Jeśli potrzebujesz informacji jak zebrać grupę i co jest ważne w doborze osób, jak odpalić blika na twoim stoisku, aby ludzie mogli płacić też z telefonu, czy w jaki sposób reklamować twoje wydarzenia. Klikając w kolejne punkty zostaniesz przeniesiony do konkretnych artykułów w których znajdziesz bardziej szczegółowe informacje odnośnie trapiących cię zagadnień.
ISTOTNE WSKAZÓWKI:
Nagłaśniaj swoje akcje przy okazji innych eventów w szkole (dni otwarte, wiece, śniadania szkolne)
Porozmawiaj z koleżankami i kolegami ze szkoły o ich rodzicach, może któreś z nich pracuje/angażuje się w podobnej branży do twojego pomysłu
ZAWSZE proś o wsparcie
Pamiętaj! Reklama jest najważniejsza. Opowiedz o swoim pomyśle innym, w realu czy w internecie. Jeśli sprawia ci to trudność, poproś przyjaciółkę/przyjaciela o pomoc w rozgłoszeniu twojego pomysłu
Zgłoś swój pomysł do osoby odpowiedzialnej za PR szkoły, możesz poprosić o rozgłośnienie twojej akcji na mediach społecznościowych czy innych szkołach w zespole (pamiętaj o przygotowaniu dobrego opisu twojej akcji, tak żeby trafił do twojej grupy odbiorców)
*tutaj wkleić przykładowy opis akcji społecznej*
Możesz nawiązać współpracę ze szkołą, przy większych potrzebach finansowych i skali pilności sprawy może być to przydatne (zakupy brane na fakturę, wsparcie od nauczycieli i dyrekcji)
Stale przypominaj o przynoszeniu gotówki przed akcją sprzedażową (możesz też zachęcać ludzi do korzystania z BLIKA)
Spraw, żeby twoja akcja odróżniała się od innych! Pomyśl co kojarzy ci się z akcją, którą tworzysz, być może jest to jakiś konkretny kolor albo jakiś przedmiot (artefakt).
Zwróć na siebie uwagę, np. przychodząc do szkoły przez tydzień w jednym kolorze. Zwiększy to zainteresowanie ludzi, a ty będziesz mogła/mógł opowiedzieć o swojej akcji
Zachęć innych do niezobowiązującej akcji “zwracania na siebie uwagi”. W ilości siła
Obserwuj okoliczności, w których realizujesz swój pomysł (np. jeśli jest to okres świąteczny to dobrym pomysłem będzie sprzedaż pierniczków, a nie pizzy)
Informuj o swoich akcjach w odpowiednim odstępie czasowym (jeśli jest to jednorazowa akcja to ok. 10 dni wcześniej zacznij ją reklamować, jeśli jest to powracająca zbiórka pieniędzy zachowaj odpowiednie odstępy czasowe z przypominaniem i organizacją sprzedaży, tak żeby nie stracić zainteresowania)
Bądź kreatywny. Rób różne rzeczy w ramach jednej akcji i angażuj się w różne formy zbiórek pieniędzy (szczególnie jeśli jest ona długotrwała)
Wyznaczaj ceny sprzedawanych rzeczy ale zachęcaj ludzi do wpłacania tyle ile uważają za odpowiednie dla nich na dany cel charytatywny (zawsze opowiadaj o swojej inicjatywie potencjalnym wspierającym)